Facebook sa už na novinky používa menej

Posted by on 25.6.2018

Siedma výročná správa o digitálnych správach uviedla, že pokles používateľov, ktorí pristupovali k novinkám na Facebooku, odrážal obavy z ochrany súkromia a toxického charakteru diskusie. Zmeny v algoritmoch Facebooku, ktoré mali prioritné správy v krmivách ľudí, tiež zohrali úlohu. Správa sa snažila preskúmať, ako ľudia pristupovali k novinkám po celom svete. Zistilo sa, že mladí diváci pravdepodobne budú používať aplikácie


Siedma výročná správa o digitálnych správach uviedla, že pokles používateľov, ktorí pristupovali k novinkám na Facebooku, odrážal obavy z ochrany súkromia a toxického charakteru diskusie. Zmeny v algoritmoch Facebooku, ktoré mali prioritné správy v krmivách ľudí, tiež zohrali úlohu.
Správa sa snažila preskúmať, ako ľudia pristupovali k novinkám po celom svete. Zistilo sa, že mladí diváci pravdepodobne budú používať aplikácie WhatsApp, Instagram a Snapchat pre novinky, a to čiastočne kvôli čoraz väčšej túžbe diskutovať o novinkách v relatívnom súkromí.

mobil

Podiel respondentov, ktorí pristupovali k novinkám prostredníctvom spoločnosti WhatsApp, sa strojnásobil za štyri roky na 15%. Toto malo tendenciu byť oveľa vyššia v krajinách, ako je Malajzia a Turecko, kde môže byť nebezpečné vyjadrovať názory v otvorenejších sieťach.
Správy vedúci autor Nic Newman povedal: „Vidíme veľa prepnutie zameranie na viac osobných, súkromných priestorov, ako sú aplikácie pre zasielanie správ pre zdieľanie a diskusiu o novinkách.

„To dáva ľuďom väčšiu kontrolu nad tým, kde a ako sa zapájajú, ale tiež potenciálne spôsobuje, že verejná diskusia a distribúcia správ je ešte roztrieštená a nepriehľadná.“ Používanie Facebooku pre spravodajstvo kleslo v mnohých krajinách. Napríklad v USA spotreba klesla o 9% v porovnaní s rokom 2017. Zamerané skupiny navrhli, že to bolo čiastočne spôsobené tým, ako ľudia diskutovali o otázkach na platforme.

sociální média

„V skutočnosti som veľa stiahol z používania Facebooku, pretože celá politická krajina sa v posledných rokoch zmenila, pretože som si všimol, že každý má názor,“ uviedla jedna osoba so sídlom vo Veľkej Británii.
Rozhodnutie spoločnosti Facebook zmeniť svoje algoritmy na podporu priateľov kamarátov namiesto externých správ tiež zohrávalo úlohu pri poklese správ na jej platforme, uviedla správa, hoci väčšina prieskumov pre prieskum bola dokončená skôr, ako zmeny nadobudli účinnosť.