Kvartálny zisk Coca-Coly po výmene šéfa tesne prekonal odhady

Posted by on 1.9.2017

·        Prvým obchodom s Coca colou bol od 8. mája 1886 predaj vynálezu v lekárni Jacob's Pharmacy v Atlante. Patent bol označovaný ako liek, ktorý mal pomáhať pri viacerých ochoreniach, ako boli bolesti v brušnej dutine, bolesti nervového pôvodu, bolesti hlavy, liečenie závislosti na morfiu, či dokonca pri impotencii. ·        Prvú reklamnú kampaň na Coca colu rozbehol Pemberton v časopise Atlanta Journal

·        Prvým obchodom s Coca colou bol od 8. mája 1886 predaj vynálezu v lekárni Jacob's Pharmacy v Atlante. Patent bol označovaný ako liek, ktorý mal pomáhať pri viacerých ochoreniach, ako boli bolesti v brušnej dutine, bolesti nervového pôvodu, bolesti hlavy, liečenie závislosti na morfiu, či dokonca pri impotencii.

coca cola

·        Prvú reklamnú kampaň na Coca colu rozbehol Pemberton v časopise Atlanta Journal 29. mája 1886. Prvých osem mesiacov sa nápoj predával v priemere deväť fliaš za deň. Koncom 19. storočia receptúru na tento nápoj kúpil americký obchodník Asa Griggs Candler, ktorý svojimi marketingovými taktikami dosiahol, že značka Coca Cola sa stala jedným z lídrov na trhu nápojového priemyslu.

·        Kokteil zložený z nižších nákladov a z vyšších cien pomohol nápojovému gigantu Coca-Cola ustáť slabšie tržby počas prvého štvrťroku. Dnešné kvartálne výsledky sú prvými, ktoré firma reportuje pod novým vedením. Nový generálny riaditeľ James Quincey už sľúbil, že zníži náklady o dodatočných 800 miliónov dolárov. Akcie v úvode dnešného obchodovaní na Wall Street odpisovali takmer 1 percento.

Coca-Cola, ktorá je najväčším výrobcom perlivých nápojov na svete, predala časť stačiarní a plniarní a zameriava sa na nové produkty, ktoré majú rozšíriť ponuku okrem oblasti sladkých šumivých nápojov. V apríli Coca-Cola oznámila, že prepustí pätinu zamestnancov a že chce do roku 2019 ušetriť ročne 3,8 miliardy USD.

pití

Quincey, který 1. mája prevzal vedenie po Muhtaru Kentovi, by chcel dokončiť vyčlenenie stačiarní, ktorých reorganizácia spôsobuje dodatočné náklady a podpísala sa i na nižšom príjme za reportovaný štvrťrok. Na dedičstvo svojho predchodcu ale stavia aj v inom ohľade. Coca-Cola by sa podľa neho mala zamerať na rast tržieb skôr než na objem výroby nápojov.

Zisk spoločnosti v druhom štvrťroku klesol medziročne o 60,2 percent na 1,37 miliardy USD. Príčinou sú práve mimoriadne náklady súvisiace s reorganizáciou stačiarní v Severnej Amerike. Bez mimoriadnych nákladov ale zisk prekonal očakávania, najmä vďaka dopyte po zdravších nesýtených nápojoch a verziách ich obľúbených nápojov bez cukru.

Zisk na akcii bez mimoriadnych položiek bol 59 centov. Analytici v ankete Bloombergu očakávali zisk 58 centov na akciu. Príjmy sa v štvrťroku znížili o 16 percent na 9,7 miliardy USD. Za poklesom je potrebné hľadať okrem spomínaných stačiarní  tiež vývoj zmenných kurzov.

Jednou z vízií nového šéfa je vystrnádiť zo svetiel reflektorov rovnakú kolu a premeniť Coca-Colu na kompletnú nápojovú firmu. Sýtené nealkoholické nápoje ale naďalej tvoria väčšinu jej tržieb. Firma v tejto kategórii naráža naviac na ostražitosť zákazníkov, ktorí viac dbajú na svoje zdravie. Riešenie hľadá v menších plechovkách a fľaškách, ktoré plní menej kalorickými nápojmi a pri ktorých má vyššiu maržu. S premenlivými chuťami zákazníkov sa ale stretáva i konkurencia.

Kvartálny zisk Coca-Coly po výmene šéfa tesne prekonal odhady
Ohodnoťte příspěvek