Pred tým, než využijete služby fyzioterapeuta

Posted by on 5.7.2018

1.      Pohyb: Ak máte sedavé zamestnanie, urobte si niekoľkokrát za deň prestávku a riadne sa ponaťahujte, voľné chvíle venujte športu, prechádzkam alebo turistike. 2.      Preč s nadváhou: Nadváha býva alfou a omegou všetkých ťažkostí a chorôb. Preto si váhu udržujte v správnej výške. Máte vážiť približne toľko, koľko Vám vyjde rozdiel, keď od Vašej výšky postavy odčítate


1.      Pohyb:
Ak máte sedavé zamestnanie, urobte si niekoľkokrát za deň prestávku a riadne sa ponaťahujte, voľné chvíle venujte športu, prechádzkam alebo turistike.

2.      Preč s nadváhou:
Nadváha býva alfou a omegou všetkých ťažkostí a chorôb. Preto si váhu udržujte v správnej výške. Máte vážiť približne toľko, koľko Vám vyjde rozdiel, keď od Vašej výšky postavy odčítate stovku.
masáž v lázních
3.      Správne držanie tela:
Pri chôdzi ani sedení sa nehrbte. Keď stojíte alebo idete, majte hlavu, trup a končatiny v rovnakej, zvislej rovine.

4.      Životospráva a pitný režim:
Jedzte pestrú, vyváženú stravu. Dbajte na dostatočný prísun vitamínov a nezabudnite vypiť denne aspoň dva litre vody.

5.      Nepreťažujte sa:
Nadmerné preťažovanie a zaťažovanie tela veľmi škodí. Trpí tým predovšetkým svaly väzy, kĺby a medzistavcové platničky.

6.      Sedenie pri počítači:
Pri dlhom sedení pri počítači, ako v zamestnaní tak doma, by ste mali sedieť na kolieskovej stoličke s prehnutím v bedrovej časti, s opierkou hlavy a rúk.

7.      Pozor na stres:
Stres sa považuje za jednu z hlavných príčin bolestí, ktoré oslabujú nielen telo ale aj psychiku.

8.      Posilňovanie svalov:
Pevné a aktívne brušné svaly podporujú chrbticu, zároveň je tiež potrebné posilňovať panvové dno a bránicu. Avšak posilňovanie nesmie byť jednostranné ale vyvážené.

9.      Prechladnutie:
Bolesti chrbta sú často spôsobené prechladnutím. Vhodné je primerane sa obliekať a hlavne pri práci, sedení alebo chôdzi dbať na to, aby chrbát bol riadne zakrytý.

10.  Ťažká práca a zdvíhanie bremien:
Ak už musíte zdvíhať niečo ťažké, dbajte, aby ťarcha bremena bola rovnomerne rozložená, a Vy ste mali správny, stabilný postoj.

11.  Správne sedenie:
Nastavte si stoličku tak, aby ste sa celými chodidlami dotýkali zeme, bedrá boli mierne vyššie než kolená a nad stolom by ste sa nemali hrbiť.

12.  Jazda MHD:
Pri sedení seďte vzpriamene, nehrbte sa a nedávajte nohu cez nohu. Ak stojíte, postavte sa bokom k smeru jazdy.

13.  Bolesti od nôh:
Napríklad zlý stav chodidiel alebo dokonca zrútená klenba je jednou z príčin bolesti chrbta.
kostra na výuce
14.  Masáž:
Čas od času si doprajte masáž. Tá Vaše telo uvoľní, oddýchne si a Vy načerpáte novú energiu.

Pred tým, než využijete služby fyzioterapeuta
Ohodnoťte příspěvek