Prvé elekromobily na cestách, prvé havárie

Posted by on 5.7.2018

. Od novej technológie automobilov Tesla si toho sľubujeme veľa. Má ísť o službu, od ktorej dokonca očakávame, že o chvíľu budú autá šoférovať miesto ľudí. Avšak zatiaľ nie je možné spoľahnúť sa až na takúto úroveň autopilota, štádium 5 zatiaľ nie je dosiahnuté, zatiaľ vravíme len o pomocníkovi, nie o 100% spoľahlivom vodičovi. O

.


Od novej technológie automobilov Tesla si toho sľubujeme veľa. Má ísť o službu, od ktorej dokonca očakávame, že o chvíľu budú autá šoférovať miesto ľudí. Avšak zatiaľ nie je možné spoľahnúť sa až na takúto úroveň autopilota, štádium 5 zatiaľ nie je dosiahnuté, zatiaľ vravíme len o pomocníkovi, nie o 100% spoľahlivom vodičovi.

elektro auto

O týchto elektronických automobilov a ich službách sa už šíri veľa pozitívneho, rovnako tak aj správy o ich bezpečnom dizajne, ktorý človeka ochráni pri možnej búračke, avšak okrem pozitívnych správ však už žiaľ prichádzajú aj tie negatívne. Tie sú práve spojené s prvými jazdami na týchto elekromobiloch, žiaľ už existujú prvé nehody.

•         Vo väčšine prípadoch sa však vraví o zlom pochopení tejto služby a jej funkcií. Určití vodiči sa spoliehali, že autopilot za nich bude dávať pozor, zverili sa mu úplne, čo je chyba!

.

Technológia autopilota by zatiaľ mala byť „len“ na úrovni 4, čo si vyžaduje i ľudskú pozornosť, nemôžeme všetku dôveru zveriť autu. Pomáha nám, no vyžaduje si to stále i ten ľudský faktor.
Námatkovo vyberiem a opíšem pár reálnych prípadov. Istý šofér elektromobilu narazil do hasičského auta. Nehoda našťastie nebola vážna. V druhom prípade vravíme o šoférovi, ktorý si túto službu nového autopilota vysvetlil po svojom a existuje videozáznam, ako v aute spí! Polícia i okolie, vlastne samotní odborníci tejto technológie upozorňujú, že takýmto veciam, ako spaniu za volantom, sa musíme ešte vyhnúť! Priznávajú, že ešte stále tým ohrozujeme seba i okolie. Ešte stále je potrebné, aby vodič pri šoférovaní bol v pozore. V treťom prípade vravíme o otcovi, ktorého dcéra mala s elektromobilom smrteľnú haváriu a otec vraví, že na vine je práve táto nová elektronická služba riadenia.

elektromobil

Existuje aj prípad, kedy auto letelo 25 kilometrov, až nakoniec dopadlo na cestu, no v tomto prípade bol šofér šťastlivejší, dvojtonový a pevný dizajn Tesly tohto šoféra zachránil pred istou smrťou. Takže zatiaľ vravíme skôr o bezpečnom a mohutnom dizajne, ktorý ľudí môže ochrániť, ale nemôžem povedať, že autopilot nie je bezpečný. Je. A v prípade potreby nás aj automaticky upozorní, avšak opakujem, vyžaduje si aj našu ľudskú pozornosť!

Ohodnoťte příspěvek
.