Prvé elekromobily na cestách, prvé havárie

Posted by on 5.7.2018

Od novej technológie automobilov Tesla si toho sľubujeme veľa. Má ísť o službu, od ktorej dokonca očakávame, že o chvíľu budú autá šoférovať miesto ľudí. Avšak zatiaľ nie je možné spoľahnúť sa až na takúto úroveň autopilota, štádium 5 zatiaľ nie je dosiahnuté, zatiaľ vravíme len o pomocníkovi, nie o 100% spoľahlivom vodičovi. O týchto


Od novej technológie automobilov Tesla si toho sľubujeme veľa. Má ísť o službu, od ktorej dokonca očakávame, že o chvíľu budú autá šoférovať miesto ľudí. Avšak zatiaľ nie je možné spoľahnúť sa až na takúto úroveň autopilota, štádium 5 zatiaľ nie je dosiahnuté, zatiaľ vravíme len o pomocníkovi, nie o 100% spoľahlivom vodičovi.

elektro auto

O týchto elektronických automobilov a ich službách sa už šíri veľa pozitívneho, rovnako tak aj správy o ich bezpečnom dizajne, ktorý človeka ochráni pri možnej búračke, avšak okrem pozitívnych správ však už žiaľ prichádzajú aj tie negatívne. Tie sú práve spojené s prvými jazdami na týchto elekromobiloch, žiaľ už existujú prvé nehody.

•         Vo väčšine prípadoch sa však vraví o zlom pochopení tejto služby a jej funkcií. Určití vodiči sa spoliehali, že autopilot za nich bude dávať pozor, zverili sa mu úplne, čo je chyba!

Technológia autopilota by zatiaľ mala byť „len“ na úrovni 4, čo si vyžaduje i ľudskú pozornosť, nemôžeme všetku dôveru zveriť autu. Pomáha nám, no vyžaduje si to stále i ten ľudský faktor.
Námatkovo vyberiem a opíšem pár reálnych prípadov. Istý šofér elektromobilu narazil do hasičského auta. Nehoda našťastie nebola vážna. V druhom prípade vravíme o šoférovi, ktorý si túto službu nového autopilota vysvetlil po svojom a existuje videozáznam, ako v aute spí! Polícia i okolie, vlastne samotní odborníci tejto technológie upozorňujú, že takýmto veciam, ako spaniu za volantom, sa musíme ešte vyhnúť! Priznávajú, že ešte stále tým ohrozujeme seba i okolie. Ešte stále je potrebné, aby vodič pri šoférovaní bol v pozore. V treťom prípade vravíme o otcovi, ktorého dcéra mala s elektromobilom smrteľnú haváriu a otec vraví, že na vine je práve táto nová elektronická služba riadenia.

elektromobil

Existuje aj prípad, kedy auto letelo 25 kilometrov, až nakoniec dopadlo na cestu, no v tomto prípade bol šofér šťastlivejší, dvojtonový a pevný dizajn Tesly tohto šoféra zachránil pred istou smrťou. Takže zatiaľ vravíme skôr o bezpečnom a mohutnom dizajne, ktorý ľudí môže ochrániť, ale nemôžem povedať, že autopilot nie je bezpečný. Je. A v prípade potreby nás aj automaticky upozorní, avšak opakujem, vyžaduje si aj našu ľudskú pozornosť!